ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε.Μ.Ε. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
13η
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Σεμινάριο
για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τη διδασκαλία των Μαθηματικών
ΤΙΤΛΟΣ
Συμπεράσματα
για τη διδασκαλία των Μαθηματικών που προκύπτουν από τα θέματα και τις επιδόσεις των υποψηφίων στις
πανελλαδικές εξετάσεις την περίοδο 2016 – 2022
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ
Γιάννης Θωμαΐδης Δρ. Μαθηματικών τ. Σχολικός Σύμβουλος |
|
|
|
|
Δημήτρης Μπαρούτης Καθηγητής Μαθηματικών 3ο ΓΕ.Λ. Σταυρούπολης |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το 2016, πρώτο έτος εφαρμογής του
συστήματος των προσανατολισμών στην Γ΄ Λυκείου, σημειώθηκε μια στροφή στη
θεματοδοσία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με κύριο χαρακτηριστικό την εγκατάλειψη
των εξεζητημένων θεμάτων που ήταν στα όρια της εξεταστέας ύλης και απαιτούσαν
εξειδικευμένη μεθοδολογία. Από τότε οι επιλογές των θεματοδοτών χαρακτηρίζονται
από ομοιομορφία και προβλεπτικότητα, με σημείο αναφοράς το σχολικό βιβλίο και
βασικό προαπαιτούμενο την πολύ καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων τάξεων.
Παρά τις διάφορες «προβλέψεις» περί
υποβάθμισης του επιπέδου των εξετάσεων και εκτόξευσης του ποσοστού των
αριστούχων, οι επιδόσεις των υποψηφίων κινήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε
χαμηλά επίπεδα και μόνο την τελευταία διετία διαφαίνεται μια τάση
σταθεροποίησης και ανόδου. Το σημαντικότερο είναι όμως ότι η ποσοτική και
ποιοτική ανάλυση των επιδόσεων στα Βαθμολογικά Κέντρα αποκαλύπτει σημαντικά
διδακτικά και μαθησιακά προβλήματα, τα οποία εκτείνονται από τη δημιουργία μιας
κακής σχέσης των μαθητών με το σχολικό βιβλίο μέχρι την αποτυχία επίτευξης βασικών
στόχων της διδασκαλίας των Μαθηματικών.